Jemputan Daripada Pendana Menteri Malaysia

Semalam (cerita April lalu) dapat jemputan dari YAB Perdana Menteri Malaysia.. Katanya anda antara 70 orang yang dijemput.. Katanya kena jawab untuk pengesahan.. Yabedabedu hehe... Kata yang jadi perantaraan memberi kad jemputan artis yang akan ke majlis ini ialah Dato Siti Nurhaliza dan ramai lagi..

Agaknya apa perasaan kita? Agaknya apa persiapan kita?

Tiap-tiap hari Allah memanggil kita dengan laungan azan. Azan bukan sahaja memberitahu kita tentang waktu solat tetapi menjemput kita untuk mengadap Allah azawajala!

Solat ibarat medium untuk kita luahkan segala-galanya kepada Allah Taala. Solat ini ibarat 'DATE' kita dengan kekasih kita.

Bila kita letakkan cinta kita dalam solat kita untuk bertemu dengan kekasih kita, secara langsung akan wujudnya rasa rindu untuk kita bertemu dengan Dia.

Apabila ada rasa rindu tu, barulah kita akan merasai 'khalawatul Iman', kemanisan iman dalam beribadat. Kita akan rasa tak sedap hati andai kita menangguhkan solat, andai kita terlewat solat jamaah, andai kita tidak dapat tabkiratul ula.

Semua tu akan timbul andai hati kita benar-benar mencintai Allah dan dizahirkan melalui solat kita. Kerana Allah menjemput kita untuk mengadapNya.

Malangnya kita sudah tidak memahami dan membezakan antara Allah dan Perdana Menteri dan kita telah ditipu dengan dunia yang sedikit ini.....
Share this article :

+ ulasan + 1 ulasan

7 November 2017 pada 1:23 PTG

Good blog! You have described in a nice way.
Thanks for sharing this information.
Wedding invitation cards

Catat Ulasan

 
© Luahan hati yang tersemat
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger